Wednesday, February 3, 2010

manusia siangkat akal!

baru sekejap menyelak2 halaman facebook...
terjumpa dengan satu post yang ditempel pada 'wall,ku mengenai dua orang gadis singkat akal yang mengutuk islam terang2an melalui laman facebook yang sangat terdedah pada umum.

persepsi pertama yang boleh aku simpulkan adalah
"kamu pasti dalam kesusahan" haha (gelak jahat..)


mungkin bagi segelintir manusia, topik mengenai religion atau keagamaan hanyalah satu topik sendaan dan sering dikesampingkan...

tapi mereka lupa yang umat Nabi Muhammad juga bertebaran di serata alam dan masih kukuh menegakkan agama Islam bawaan baginda Rasul tercinta...

mengatakan keburukan pada Rasul SAW adalah sama juga seperti mengatakan keburukan ahli keluarga kami!

mana mungkin umat Islam akan hanya berdiam diri..itu pengecut namanya!

mungkin didorong emosi marah yang meluap2...aku habiskan hampir 2 jam cuba menjejak siapa penulis tersebut..tapi mungkin skill penggunaan internet yang terbatas x melayakkan aku mencari dengan lebih dalam...

apa agaknya yang akan aku lakukan jika dengan izin maha Pencipta, aku dapat bersemuka dengan penulis keparat tersebut??

       1. akan aku tegur dia dengan ramah dan cuba menyulam simpulan kawan
       2. aku akan kenalkan apa erti Islam melalui kaca mata aku sendiri
       3. buat dia berfikir dengan kritikal tentang nikmat yang Allah dah kurniakan pada manusia sejagat
       4. aku akan cuba simulate dengan halus tentang bahana nikmat yang ditarik oleh Pencipta
       5. kalau die x denga n x leh pikir lurus gak, aku akan hentak kepala dia sekuat mungkin
           menggunakan kaki kanan aku supaya die hilang ingatan
       6. bila dia dah koma , aku seret dia bawak pergi hospital
       7. bila die dah sedar.. aku hanta die kat jakim utk dibrainwash
       8. bila dia dah ingat semula, aku akan suruh dia mintak maaf LIVE pada semua orang Islam seluruh Asia.
       9. kalau dia masih berdegil... aku akan sepak kepala dia...but this time sampai terburai otak kawan tu!
      10. last sekali...kalau dia masih x nak bertaubat n menyesal ngan ape yang die dah kata.. aku hanya leh
            sapu otak dia yang berterabur atas tanah n campak dalam pembentung!...

                 ~~selesai~~

No comments:

Post a Comment